Uživatel: Nepřihlášený
Blog / Novinky v Technimaxu / 10 tipů, jak vybrat vhodného dodavatele

10 tipů, jak vybrat vhodného dodavatele

Novinky v Technimaxu | 2.1.2777 | Ondřej Nawrat

V předchozím článku o významu prodeje repasované výpočetní techniky jsem zmínil 10 tipů, jak vybrat vhodného dodavatele. Zkuste se nejprve zamyslet nad tím, co od něj čekáte, teprve potom si přečtěte stručný výčet tipů a sám zhodnoťte, jestli se vaše představa liší od té mojí.

1.Tip: SKLADOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ

Vybírejte dodavatele s vlastním skladem, který umí zboží dodat okamžitě.

Není nic horšího, než slíbit zákazníkovi dodávku a čekat, kdy dodavatel zboží dodá. Nechcete si přece kazit své dobré jméno jenom díky neschopnosti svého budoucího obchodního partnera.

2.Tip: OSOBNÍ NÁVŠTĚVA

Myslíte to s businessem vážně? Chcete budovat spolupráci, která se vám dlouhodobě vyplatí? Navštivte partnera osobně, nechte si zboží u dodavatele předvést, náhodně si vyberte některé kusy k vyzkoušení. Kvalita repasované techniky se může výrazně lišit. Solidní partner vám toto rád umožní.

3.Tip: SDÍLENÍ KNOW-HOW

Plánujete prodávat repasovanou techniku, ale na špičkové úrovni jste se jí ještě nevěnovali? Nevadí! Váš nový partner by vám měl poskytnout know-how, které vám pomůže stávajícím zákazníkům repasovanou techniku prezentovat a nové zákazníky oslovit. Vhodný distributor by vám měl nabídnout marketingovou podporu, jako jsou letáky, XML feedy, katalogy, fotky nebo třeba ceník.

4.Tip: KOMISE A ZPŮJČENÍ ZBOŽÍ

Máte kamennou pobočku, kam chodí zákazníci? Správný distributor by vám měl nabídnout komisní prodej s možností vrácení zboží. Budete tak moci zboží zákazníkům fyzicky předvést nebo i zapůjčit do jejich provozu.

5.Tip: PLATBA AŽ PO DODÁNÍ

Bojujete s cash-flow? Chtějte od svého dodavatele odběr na kredit s platbou převodním příkazem po dodání zboží. Každý solidní partner vás po několika realizovaných obchodech rád podpoří i v této oblasti.

6.Tip: ZBOŽÍ NA OBJEDNÁVKU

Účastníte se výběrových řízení nebo míváte poptávky na přesně specifikovanou konfiguraci? V segmentu repasované techniky je výběr obvykle omezený, a pokud váš zákazník požaduje něco specifického, chtějte po vašem dodavateli, aby vám požadovanou techniku na objednávku zajistil. Pokud se jedná o větší množství, určitě to dokáže.

7.Tip: PRONÁJEM TECHNIKY

Přemýšleli jste někdy, nebo dokonce realizovali pronájem výpočetní techniky? Repasovaná technika je k realizaci této služby ideální. Hledejte dodavatele, který má s touto službou zkušenosti a podpoří vás.

8.Tip: ŘEŠENÍ REKLAMACÍ

Představte si, že se vám u vašich zákazníků podaří překonat počáteční nedůvěru k repasované technice a zboží objednají. Vy ho dodáte, ale zákazník bude nucen zboží kvůli závadě reklamovat. Nastává ideální příležitost se před zákazníkem zviditelnit. Spolehlivý partner vyřizuje reklamace obvykle obratem a průměrná doba vyřízení reklamace je u nejlepších distributorů repasované techniky i pod 3 dny.

9.Tip: ZÁRUKA

„A co záruka?“ Tuto otázku vám jistě bude klást i váš zákazník. Připravte se na ni! Váš dodavatel by měl mít standardní záruku minimálně 1 rok s možným prodloužením na 3 roky. Je fajn nabídnout lepší služby než u techniky nové a ještě k tomu za nižší cenu. Souhlasíte?

Pokud si nejste jisti, zda je partner serózní, základním vodítkem mohou být recenze koncových zákazníků na portálu Heuréka. Podívejte se na recenze dodavatele, se kterým jednáte a ptejte se sami sebe: „Chci mít od zákazníků také takové recenze?“

10.Tip: GARANCE POZÁRUČNÍHO SERVISU

Chcete zákazníkům pomáhat? Nabízet jim trvalou hodnotu? Udržet si je co nejdéle? Určitě jste byli několikrát nuceni řešit opravu dodané techniky i po skončení záruky. Odpověděl vám dodavatel, že díl se už nevyrábí, nebo je příliš drahý? U repasované techniky to tak být nemusí. Pokud vyberete dodavatele, který se specializuje na jediného výrobce (jedinou značku), budete mít jistotu, že vám díl dodá i po skončení záruky, a to buď zdarma, nebo za symbolickou cenu. Co na to asi řekne váš zákazník? Určitě to může být jeden z důvodů, proč u vás rád utratí další peníze.

11.Tip: BONUS

Nakonec jsem ještě připravil tip číslo 11, jako bonus. Pokud pracujete v IT, jistě víte, že v dnešní době je nutná specializace. Nemůžete se vyznat ve všem a dodávat všechno a pro všechny. Pokud se tedy objeví technický problém u dodaného repasovaného stroje, co s tím? Můžete hodiny bádat, nebo se obrátit na svého dodavatele. Pokud distributor prodává různé značky techniky, není logicky možné, aby měl dostatek informací ke všem řadám a produktům, a to i dříve dodaným. Pokud ale zvolíte specialistu na konkrétní značku, budete mít jistotu, že „vás v tom nenechá“.

Bojujete stále s tlakem zákazníků na nižší cenu? V dalším článku vám poskytneme ještě několik argumentů, jak tomuto tlaku čelit. Chcete přece za svou práci dostat zaplaceno!

Jak prodávat za vyšší cenu


Tento web používá soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.