Není štítek jako štítek
Jistě jste si všimli, kolik výrobci, distributoři, ale i prodejci lepí na dodávané produkty štítků. Mnohdy vypadají menší zařízení jako vánoční stromeček. Některá označení jsou z hlediska legislativy povinná, jiná slouží pro identifikaci.
My se snažíme při kontrole zboží štítky odstraňovat a ponechávat pouze ty s výrobním číslem od výrobce (pokud je to možné). Na druhou stranu naše produkty doplňujeme, jak jste si všimli, vlastním VOID štítkem.
VOID
Void štítek má v principu za úkol po sejmutí zanechat na podkladové ploše nápis „VOID“ a tímto je samolepka dále nepoužitelná. Mimo obecné a legislativně povinné údaje obsahuje náš štítek dva zásadní údaje.
Tím prvním je KATALOGOVÉ OZNAČENÍ, které jednoznačně určuje zařazení v katalogu, tedy konfiguraci, výbavu, kvalitu, délku záruky, aktuální cenu atd. Když pomineme možnosti úpravy konfigurace v konfigurátoru, lze konstatovat, že dva produkty se stejným katalogovým označením mají totožnou výbavu. Katalogové údaje obsahují v první části písmena a ve druhé části čísla. Celkový počet znaků není omezen. Katalogové označení najdete rovněž na faktuře, v e-hopu u daného produktu, v letáku, nebo v ceníku.
Druhou, ještě důležitější, informací je VÝROBNÍ ČÍSLO. Tento řetězec sestává výhradně z čísel. Jedná se o unikátní kód v rámci naší databáze, kterým lze jednoznačně identifikovat každý kus. Pokud tedy potřebujete zjistit, zda je daný kus v záruce, zavolejte nám nebo napište a my vám obratem sdělíme informace o záruce pro daný kus, nebo můžeme doposlat veškeré dokumenty (faktury, dodací listy komisní, reklamační protokoly, objednávky nebo štítky k zásilkám). Výrobní číslo najdete nejen na faktuře, ale i v reklamačním protokolu, dodacím komisním listu nebo průvodce). Naše výrobní číslo nám umožní dohledat kompletní historii produktu v rámci celého procesu.
Oba uvedené údaje lze pro jednoduchost skenovat běžnou 2D čtečkou čárových kódů. Používáme výhradně standardní sady CODE 39 a CODE 128.
Pokud zahlédnete ve svém okolí nějaký produkt s tímto štítkem, můžete si být jisti, že zboží prošlo naší „kuchyní“. Pravděpodobnost není malá. Po světě je již používáno několik desítek tisíc „našich“ produktů a více jak deset tisíc je jich označeno právě tímto štítkem.
Nyní už víte, jak vám informace ze štítku mohou pomoci.
Service Tag
Důležitým údajem na štítku výrobce je service tag. Díky tomuto sedmimístnému kódu, který se skládá z písmen a číslic, můžete na webu společnosti Dell dohledat údaje o konkrétním kusu zboží v době jeho prodeje. Service tag si můžete prověřit na stránce: http://www.dell.com/…ome/us/en/04
Po odeslání platného service tagu jste přesměrováni na stránku, která je věnována vašemu konkrétnímu produktu. Najdete zde manuály, ovladače, originální příslušenství, náhradní díly, ale také třeba diskusi k danému produktu a řešení nejčastějších problémů. Zjistit lze také stav záruky, podle kterého poznáte, kdy byl produkt uveden do oběhu, případně zda se na něj ještě nevztahuje záruka u společnosti Dell. Zobrazit si můžete i konkrétní konfiguraci, v jaké bylo zboží prodáno výrobcem. U zakoupeného repasovaného počítače se není možno divit, že původní konfigurace nemusí přesně odpovídat té momentální. Výměny pevných disků, pamětí RAM, optických mechanik, ale i procesorů, jsou poměrně běžnými operacemi, které výpočetní technika během svého životního cyklu podstupuje.
Proč?
Proč řešíme takové hlouposti, jako je značení produktů a štítky? Odpověď je jednoduchá: Chceme vám usnadnit orientaci mezi našimi produkty a umožnit jejich jednoduchou evidenci. Snažíme se, aby každý produkt, který se vám i po letech dostane na stůl, byl pro vás snadno identifikovatelný a v databázi dohledatelný.