Jak na zálohování ve Windows
Zálohování je nezbytnou součástí ochrany vašich dat před ztrátou. Ať už jde o důležité dokumenty, fotografie nebo aplikace, pravidelné zálohování vám může ušetřit mnoho starostí. V tomto článku se podíváme na různé způsoby, jak efektivně zálohovat data ve Windows a zajistit jejich bezpečnost.
Jaké jsou způsoby zálohování na Windows?
Zálohovat soubory a další položky na Windows lze několika způsoby
Prostřednictvím předinstalovaných aplikací na:
- OneDrive
- externí pevný disk
Prostřednictvím jiných aplikací:
- cloudové služby (Google Drive atd.)
Jak na zálohování prostřednictvím předinstalovaných aplikací?
Tento program není nutné instalovat, je součástí balíčku aplikací dodávaných společně s operačním systémem Windows.
Na OneDrive
- Klikněte na tlačítko Start a vyhledejte „Windows Zálohování“.
- Pokud nejste přihlášeni účtem Microsoft, program vás k tomu vyzve nebo si jej můžete založit.
- Zde si můžete vybrat složky, aplikace, nastavení nebo hesla k zálohování.
- Pro zálohování klikněte na tlačítko „Zálohovat“.
- Vybrané položky se automaticky zálohují na OneDrive (bez předplatného do 5 GB).
Na externí disk
- Klikněte na Start, vyhledejte „Aktualizace a zabezpečení“ a vyberte „Zálohování“.
- Aktivujte možnost „Automaticky zálohovat moje soubory“.
- Pokud nemáte externí úložiště vybrané, klikněte na „Přidat jednotku“ a vyberte ji.
- Pro nastavení zálohování klikněte na „Další možnosti“.
- Klikněte na „Zobrazit upřesňující nastavení“.
- Dostanete se do „Historie souborů“, kde klikněte na tlačítko „Zapnout“.
- Soubory se nyní automaticky zálohují.
Jak na zálohování prostřednictvím Google Drive?
Tento typ zálohování je vhodný, pokud chcete zálohovat pouze jednotlivé složky, které máte v počítači. Nelze na něj ukládat nastavení ani hesla, protože tato služba primárně slouží k ukládání a synchronizaci souborů v cloudu.
- Stáhněte a nainstalujte aplikaci Google Drive.
- Přihlaste se pomocí svého Google účtu (nebo si jej vytvořte).
- Klikněte na ikonu Google Drive v systémové liště.
- Vyberte „Nastavení“ a poté „Předvolby“.
- V sekci „Můj Počítač“ klikněte na „Přidat složku“ a vyberte složky k zálohování.
- Označte možnost „Synchronizace s Diskem Google“, klikněte na „Hotovo“ a „Uložit“.
- Soubory dané složky se budou nyní synchronizovat s Google Diskem (bez předplatného do 15 GB).
Těchto několik způsobů Vám zaručí, že Vaše cenná data budou v bezpečí i v případě poruchy hardwaru.
Pokud máte zájem o kvalitní počítače renomované značky Dell za poloviční cenu nových, neváhejte se na nás obrátit, případně si vyberte na našem e-shopu.