Jak správně zabalit zboží na reklamaci
Při odesílání výpočetní techniky na reklamaci je dobré dodržovat několik základních pravidel, která mají zajistit, že k nám stroj dorazí v pořádku a nepoškozený. Jistě chápete, že pokud nám pošlete počítač na výměnu zdroje, ale bude nevhodně zabalený a přepravce ho po cestě potluče, promáčkne plechy a nalomí čelo, pak vás pouhá výměna zdroje neuspokojí, protože takový počítač už nebudete chtít. A nás výměna case stojí další nemalé náklady. Řádně stroj zabalit je pro všechny nejlepším řešením – proto také od nás chodí technika zabalená tak, jak znáte z doručených zásilek.
Principy vhodného balení
Pokud je to možné, zabalte stroj stejně, jak vám přišel. Pokud už původní krabici a výplň nemáte, je potřeba dodržet následující principy:
- Rozměry – krabice musí být tak prostorná, aby se do ní produkt cele vešel a zbývalo ještě místo na výplň. Po uzavření musejí být všechny strany zásilky rovné, ne vypouklé ani propadlé.
- Výplň – volný prostor mezi produktem a obalem je potřeba vyplnit měkkým materiálem, například bublinkovou fólií, pěnovou výplní, vzduchovými polštářky apod.
- Nosnost – krabice musí být dostatečně pevná, aby jí produkt nepropadl. Tenká lepenka těžký tower T7600 nemusí udržet a stroj by ji mohl snadno protrhnout. Přepravci zároveň doporučují, aby balík unesl pětinásobek své váhy, protože při přepravě se zásilky často skládají na sebe.
- Otáčení – při balení je potřeba počítat s tím, že zásilka se může ocitnout také na boku či vzhůru nohama. Uzávěr musí být dostatečně zajištěn na to, aby se ani při otáčení neotevřel.
- Značení – při opakovaném používání krabic nezapomeňte odstranit všechny staré přepravní štítky a značení, aby nedošlo ke zmatkům při průchodu depem.
- Typ zboží – každý produkt je třeba balit s ohledem na jeho vlastnosti. Počítače a notebooky vyšších sérií, na které se specializujeme, mají pevné šasi z hliníku a slitin hořčíku, ale pokud posíláte třeba LCD monitor, je potřeba dostatečně ochránit zobrazovací panel nejen před poškrábáním, ale také před otlačením a zmáčknutím. Při balení tedy prosím zohledňujte typ zboží.
Celou zásilku po zabalení prosím odešlete na adresu naší provozovny:
Technimax s.r.o., U Splavu 642, 78813 Rapotín
Příklad nevhodného balení
Pro příklad můžeme uvést jednu zásilku, která nám na reklamaci přišla. Krabice byla pevná, volný prostor byl vyplněný materiálem,… Ovšem samotný stroj nebyl ničím obalen, byl pouze vložen do krabice. Jenže v rohu byla krabice spojena kovovými sponkami, a právě na ty stroj horní stranou těsně naléhal. Přepravce pak možná balík otočil vzhůru nohama a položil na něj další zásilky, nevíme. Co ale víme je stav, v jakém počítač přišel – na horní straně odřeniny od spon a promáčknutý plech. Kdyby byl celý stroj obalen bublinkovou folií, nemuselo k tomu dojít.
Dodržujte prosím při balení odesílaných zásilek výše uvedené zásady. Pomůžete tím sobě i nám. Pokud máte k balení zásilek či k reklamacím obecně jakýkoli dotaz, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám vše vyjasníme a pomůžeme.