Prodloužení záruky – má to smysl?
Záruka je často diskutované téma, a protože se o ní se zákazníky často bavíme, rozhodli jsme se s vámi získané informace sdílet. Myslím, že není na škodu si přehled rozšířit o nové obzory a udělat si vlastní názor.
Cena záruky
Záruka u repasů se pohybuje na trhu mezi 1 a 2 lety. U většiny prodejců lze prodloužit na 3 až 4 roky. Ceny za prodloužení záruky se různí dle typu zboží. Někteří prodejci mají 2-letou záruku v ceně zboží. U nového zboží Dell (vyšší kategorie produktů) je NBD záruka v ceně zboží. Nutno ale podotknout, že zboží s touto službou je výrazně dražší. Pro zodpovědný a výhodný nákup je potřeba ale vybírat nejen podle ceny, ale i s ohledem na parametry služby, kterou za ni dostaneme.
Parametry záruky
Není záruka jako záruka. Zákon udává povinnost vyřídit reklamaci do 30ti dnů a v případě výměny požaduje po prodejci, aby zboží měnil za kus stejný, nebo lepší. V praxi to často znamená, že dostanete jiný model s odlišnou výbavou, je tedy potřeba provádět reinstalaci nebo řešit ovladače. Dále bývá potřeba aktualizovat nastavení nového HW. V lepším případě to pro zákazníka znamená další práci navíc. Pokud to nezvládne uživatel sám, musí platit IT specialistu a tím se řešení reklamace zbytečně prodraží.
Většina prodejců dnes vyřizuje reklamaci rychleji, ale negarantuje termín vyřízení, pouze předpovídá, například, že „86 % reklamací vyřídíme do týdne“. Někteří prodejci vám budou chytře garantovat záruku do 5ti dnů, ale lstivě doplní, že do 5ti dnů se začnou reklamací zabývat. Co to pro zákazníka znamená? Kdy vlastně bude reklamace vyřízená? No, na 100 % nevíme.
Výrobce Dell má záruku NBD, tedy next business day, kdy garantuje vyřízení reklamace následující pracovní den. Existuje zde však mnoho výjimek. Jednou z nich je dostupnost náhradního dílu v ČR. Dále záleží na geografické lokalitě, kdy mimo velká města obsluhuje velké území jediný technik a ten prakticky není schopen vyřídit vaši reklamaci druhý den. Podle našich interních průzkumů probíhá vyřešení reklamace u výrobce Dell do 3 dnů. Při výměně disku s novou instalací OS si ale další SW musí uživatel řešit sám.
My jsme si ale už dávno řekli, že to budeme dělat pořádně. Zavázali jsme se vaši reklamaci vyřešit (ano, skutečně vyřešit) do druhého pracovního dne. Doufali jsme, že nás budou další prodejci následovat, a že tak pomůžeme zase o kus zlepšit podmínky na trhu s repasovanou technikou. Za celou dobu k podobnému kroku žádný prodejce repasované techniky nepřistoupil. Nevím, jestli k tomu nemají odvahu nebo to prostě neumí. Ano, je to velký závazek a je mimořádně těžké ho neustále plnit. Stojí nás to spoustu dřiny i peněz a máme s touto garancí opravu hodně starostí. Cíl je ale jediný: chceme poskytnout skvělý servis a služby všem našim zákazníkům. Tedy nabídnout výrazně lepší službu než ostatní prodejci repasované techniky, a dokonce lepší než výrobce Dell u techniky nové.
Prodloužení záruky
Je zajímavé sledovat, jak odlišné názory mezi našimi zákazníky panují na téma „prodloužená záruka ano nebo ne“? První část zákazníků prodloužení záruky nepřikupuje s tím, že poruchovost u naší techniky je natolik malá, že se to nevyplatí. Někteří kupují stolní počítače ve větším množství a objednají 1 ks navíc do rezervy, jako ekvivalent prodloužené záruky.
Druhý typ zákazníků potřebuje mít za všech okolností jistotu, že v případě problémů se o ně postaráme rychle a zodpovědně, tedy že vyměníme za stejný model a v případě, že je to možné, i „přetáhneme“ obraz s daty na nový disk.
Protože každý z těchto dvou typů zákazníků vyžaduje něco jiného, stále nabízíme standardní délku záruky 13 měsíců tak, abychom vyhověli prvnímu typu zákazníka. Pokud bychom prodloužili záruku na 2 roky automaticky (to by ocenil druhý typ zákazníka), znamenalo by to lehké zvýšení ceny zboží, které by poškozovalo první typ zákazníka, který k záruce přistupuje jinak. Chceme vyhovět oběma typům zákazníků a je na každém, jaké variantě dá přednost. Chceme vám dát na výběr, a ne vás do něčeho nutit.
Smysl záruky
Jsme si jisti, že pro každého naše služba není ideální, ale pokud hledáte jistotu v řešení vašich problémů a nechcete utrácet desetitisíce za nové produkty Dell s NBD zárukou, je naše řešení určitě skvělou variantou. Zvažte sami, kolik stojí váš čas, kolik případně čas vašeho technika a posuďte sami, zda se vám to vyplatí.
Jsme si vědomi, že cena prodloužení záruky z 13 na 25 měsíců může působit nezajímavě oproti ostatním nabídkám konkurence, kde je záruka 24 měsíců již v ceně zboží. Je potřeba však brát v potaz skutečnou hodnotu naší záruky, a to vhledem ke garanci vyřízení NBD. Dále je potřeba si uvědomit, že náš sortiment je úzce specializovaný na značku Dell, a to na konkrétní modely. Proto dokážeme držet skladem většinu produktů a náhradních dílů tak, abychom vám při reklamaci mohli stroj opravit, nebo ho vyměnit za jiný – totožný kus. Vyhýbáme se výměnám za jiný model, protože právě toto může způsobovat další potíže, a tedy i náklady na znovu zprovoznění náhradního stroje.
Když si vybíráte auto, taky jasně vnímáte, že není „auto jako auto“. Kupovat byt znamená chápat, že „není byt jako byt“. Prostě cena zboží a služeb je důležitá, ale je nutné chápat, že výrazně kvalitnější služba je obvykle o něco dražší. Zkuste popřemýšlet nad zkušenostmi při reklamacích u různých dodavatelů a pocity, jaké to ve vás vyvolalo. Porucha IT produktu, tedy potřeba řešit reklamaci, není věc plánovaná a obvykle nám způsobuje potíže a stres. Nikdy nepřináší nic dobrého, jen nás zdržuje od běžné, produktivní práce. Sami se zamysleme, zda chceme mít v tomto okamžiku parťáka, na kterého se můžete spolehnout (s garancí), nebo jen doufat, že to nebude dlouho trvat a dopadne to dobře. I vaše firma si zaslouží kvalitní služby.
Další z našich garancí:
Veškeré zboží v kvalitě A+
Proplacení dobropisu do 3 dnů
Okamžitá výměna poškozené zásilky
Vyřízení objednávky do druhého dne