Vracení zboží
Stále pečlivě sledujeme naši kvalitu služeb. Jedním ze zdrojů zpětné vazby jsou také recenze zákazníků na portálu heuréka.cz. Čas od času se zde objeví extrémně negativní recenze, která bohužel (nebo asi naštěstí) není podložena fakty a je ovlivněna „postranními úmysly“ zákazníka. Toto nás přivedlo na myšlenku vyhodnotit spokojenost zákazníků z hlediska vratkovosti. Tedy jakou část zboží zákazníci vrátí. U obchodů s módou se vratkovost pohybuje i nad 50 %. U běžných obchodů s elektronikou jsou průměry v jednotkách procent, tedy ze 100 ks prodaných za určité období zákazníci vrátí mezi 1 a 10ti kusy.
Hodnocení na Heurece k 31.10.2018
Analyzovali jsme naše data a za rok 2018 se u nás vratkovost pohybuje na úrovni jednoho procenta. Za poslední 2 měsíce je přesná hodnota 0,916 %, tedy na 100 prodaných kusů se nám vrátí méně než 1 kus. Tento výsledek považujeme za skvělý, zvláště pokud vezmeme v potaz, že více jak polovina vratek (58 %) je vrácené zboží, u kterého si zákazník zvolil nesprávný typ/model a stroj jsme jen vyměnili za jiný.
Tuto problematiku, stejně jako další aspekty zákaznické spokojenosti, budeme nadále sledovat a vyhodnocovat. Pokud máte námět na zlepšení, nebo stížnost, kontaktujte prosím naši infolinku, nebo našeho firemního ombudsmana, který záležitost prověří zcela nezávisle.
Jak velká vratkovost je ve vašem businessu? Podělte se s námi na facebooku.
Závěrem ještě doplňme, že vratka, tedy dobropis vráceného zboží, pro nás není nepříjemná záležitost – pokud nás potřebujete v této záležitosti kontaktovat, nemějte obavy. Jak pan Berka, tak pan Seidl, kteří vás obsluhují, nejsou placeni za objem prodaného zboží, ale za vaši spokojenost. Je v jejich zájmu vaši případnou nespokojenost řešit, i když chcete zboží vrátit. Můžete tak učinit bez udání důvodu do 14ti dnů od nákupu.