Nejčastější dotazy
FAQ – Často kladené dotazy
Máte dotaz a chcete rychle odpověď? Můžete nám zavolat nebo napsat. Garantujeme rychlou odpověď. Můžete také najít odpověď mezi často kladenými dotazy. Na uvedených konkrétních příkladech tak můžete poznat obecně platné reakce, kterých se od nás dočkáte.
Technické dotazy na zboží
Většina novějších strojů již obsahuje digitální licenci, takže fyzický štítek s aktivačním kódem na nich nenajdete. U starších notebooků se štítky obvykle nacházejí pod baterií, zkuste tedy z vypnutého notebooku baterii vyjmout a podívat se pod ni. Počítače Dell OptiPlex v provedení USFF mají v zadní horní části plastové poutko. Když za něj potáhnete směrem od počítače, vysune se malá karta, na které může být štítek nalepen.
Moduly operační paměti musejí být kompatibilní se základní deskou počítače, chipsetem, a pokud je jich více, tak i se sebou vzájemně. Nejjistějším řešením je objednat si rozšíření operační paměti přímo od nás při koupi počítače. Funkčnost a kompatibilita celé sady pamětí bude zaručena.
U každého podporovaného produktu najdete konfigurátor, ve kterém si můžete přikoupit rozšíření operační paměti, výměnu pevného disku, prodloužení záruky a mnoho dalších užitečných rozšíření. Cenu každé přikoupené položky vidíte hned vedle v pravém sloupci a ihned po vybrání se vám také přepočítá celková cena objednávky.
Notebooky Dell Latitude běžně podsvícené klávesnice nemívají. U vybraných modelů nabízíme možnost podsvícenou klávesnici dokoupit přes konfigurátor, ale pokud tuto možnost nenacházíte, pak podsvícené klávesnice nemáme. Pokud si nejste jisti, kontaktujte nás na naší infolince.
U každého počítače a notebooku najdete ve spodní části v záložce parametrů položku „Předinstalace OS“, jejíž hodnota je buď „ano“ nebo „ne“. Běžně je již všude předinstalován Windows 10. Systém je automaticky aktivován digitální licencí nebo kódem product key, který byl stroji přidělen při prvním prodeji. Doplnění o MAR licenci si můžete stále přikoupit přes náš konfigurátor. Více informací o předinstalaci a používaných licencích se dočtete na našem blogu.
Je nám líto, ale licence se váže na konkrétní stroj a není přenositelná. S novým notebookem bude tedy potřeba pořídit i novou licenci.
Zboží je repasované, takže s možností výskytu drobných škrábanců a oděrek je potřeba počítat. Přesto však na našem blogu přesně definujeme a garantujeme kvalitu A+, ve které všechny prodávané stroje jsou. Naší technice věříme natolik, že k ní nabízíme možnost rozšíření záruky až na 49 měsíců. Jejich stav si před koupí můžete zkontrolovat a sami otestovat u nás na prodejně, případně můžete zakoupené zboží do 30ti dnů vrátit bez udání důvodu. Prodávat zboží v prvotřídním stavu je naší prioritou. Pokud budete mít zájem, kontaktujte nás, konkrétní kus vám nafotíme.
SSD disky, které nabízíme přes konfigurátor, jsou zcela nové, nebo již dříve používané a testované, podle toho, jak je to napsáno přímo v názvu položky. Přesné typové označení pak najdete v detailním popisu konfigurační položky, na který se dostanete přes symbol otazníku přímo v konfigurátoru. Více informací o dodávaných SSD najdete na našem blogu.
Baterie k notebookům Dell Latitude mohou být tříčlánkové, šestičlánkové, nebo devítičlánkové. Pro malé 12,5'' notebooky jsou běžné tříčlánkové baterie, které pěkně zapadají do šasi notebooku. Dostupné jsou však také šestičlánkové s vyšší kapacitou, které jsou větší a ze zadní části notebooku vyčnívají. Obdobně je to u větších 14'' a 15,6'' variant, kde se do těla cele schovají šestičlánkové baterie, ale pro delší výdrž je možno zvolit i přečnívající devítičlánkové. V objednaném notebooku, který od nás obdržíte, může být menší nebo větší typ baterie, a to dle vašeho požadavku na délku výdrže (přes konfigurátor) či dle aktuálních skladových zásob. Pokud vyžadujete fyzicky menší baterii, která cele zapadne do těla notebooku, připište prosím tento požadavek do poznámky k objednávce. Každému vyhovuje něco jiného, někdo volí raději menší baterii pro lehčí a menší notebook, zatímco jiný upřednostní rozměrnější baterii s delší výdrží. Obě řešení jsou však možná a plně funkční, nejedná se o omyl.
Jsou pro vás odborné IT výrazy na našem webu velkou neznámou? Nevadí. Připravili jsme pro vás slovník pojmů, kde jsou výrazy a zkratky vysvětleny. A pokud si stále nejste jistí, kontaktujte nás na naši infolince.
Dostupnost zboží
Jestliže již nenabízíme zboží, které jsme měli v několika minulých měsících, je velmi pravděpodobné, že se pouze vyprodaly momentální skladové zásoby, ale v budoucnu zboží ještě bude. Konkrétně E6420 už ale naskladňovat nebudeme. Nahrazují je stroje Latitude E6430 a E6440.
Pokud u zboží nemáme na našem e-shopu uvedenou dostupnost skladem, pak zboží opravdu nemáme. Za zeptání nic nedáte, ale vězte, že vše, co nabízíme k prodeji, najdete na našem e-shopu.
Na vyžádání jsme obvykle schopni sehnat požadované specifické zboží ve větším množství, ale je k tomu potřeba individuální domluva. Konkrétní požadavek prosím napište na info@technimax.cz.
U každého produktu můžete vidět přesné skladové množství až do počtu 20 kusů. Při vícero kusech již uvádíme jen "více než 20 kusů". Pro poptávky na vyšší počty kusů nás prosím kontaktujte, abychom se mohli individuálně domluvit.
Cenu položek, které již nemáme skladem, vám na vyžádání můžeme sdělit, ale je potřeba upozornit, že i pokud stejný druh zboží někdy příště naskladníme, může být prodáván za cenu mírně odlišnou. Vše záleží na podmínkách nákupu a dalších interních faktorech.
Objednávky a jejich vyřízení
Objednávku, kterou jsme ještě neexpedovali, můžeme upravit dle požadavků zákazníka, a to přibližně do 14:30. Poté již nemusíme úpravy objednávky stihnout před příjezdem přepravce a odvezením zásilky.
Objednávku si můžete vyzvednout na naší prodejně v Rapotíně. Další odběrná místa v současnosti nemáme. Pokud máte obavu, že vám zboží nebude vyhovovat, není to na místě. Všechno zakoupené zboží můžete bez udání důvodu vrátit ve lhůtě 30ti dnů, což platí i pro firemní zákazníky.
Pokud jste si chyby všimli ihned po odeslání, můžete objednávku poslat znovu a do poznámky k ní napsat, že předchozí objednávka byla chybná a rušíte ji. Jestliže jste na chybu přišli až později, zavolejte nám prosím na číslo 777 452 452 a domluvte se individuálně s naším prodejcem. Objednávku společně upravíme.
Ano, DPH odvádíme. Na zálohové faktuře je pouze celková částka, podrobněji rozepsaný rozpočet DPH najdete až na finální faktuře, kterou dostanete po zaplacení zboží.
Ano, pokud budete nakupovat za účelem dalšího prodeje na firmu a uvedete své IČO a DIČ, můžeme vám dealerský účet ihned založit. Pro rychlejší vyřízení žádosti nám po jejím odeslání zavolejte.
Pokud objednáte v pracovní den do 15:00 přepravcem GLS, garantujeme dodání následující pracovní den. Pokud objednáte v pracovní den po 15:00, zboží dorazí o den později.
Ceny jsou nastaveny dle našich vnitřních norem a o jejich úpravě může rozhodnout jen vedoucí, nikoliv prodejci. Obvykle jsme schopni nabídnout slevu až při odběru většího počtu kusů.
Odpověď na obě otázky je záporná. Staré počítače ani komponenty od jednotlivců nevykupujeme. Specializujeme se na značku Dell a díky velkému objemu zboží od velkododavatelů disponujeme dostatečnou zásobou kompatibilních náhradních dílů.
Splátkový prodej v současné době nenabízíme. Můžeme vám vyjít vstříc tím, že vybraný produkt rezervujeme na vaše jméno, aby ho někdo jiný nekoupil dříve, než obstaráte potřebné finance. Maximální délka rezervace je jeden týden.
Nikoli. Při objednávce můžete do poznámky připsat konkrétní požadavky, například že v počítači nechcete původní operační paměť, avšak cena zůstane stejná. Vylepšení sestavy lze nastavit u produktu v záložce „Konfigurace“, kde se vám přepočítá i koncová cena. Další specifičtější úpravy mimo možností v konfigurátoru nenabízíme.
Ano, zakoupené zboží u nás můžete vrátit po dobu 30 dní od nákupu. My vám následně vypíšeme dobropis a vrátíme peníze. Zboží prosím zašlete zpět k nám s vyplněným reklamačním protokolem, na kterém uveďte, že vám zakoupený kus nevyhovoval. To platí i pro firemní zákazníky.
Platbu můžete provést několika způsoby, hotovostí přímo na prodejně, dobírkou (s příplatkem 30 Kč bez DPH), kartou online, zálohovou fakturou a v případě, že jste registrovaný obchodník s rámcovou smlouvou, můžete zaplatit převodním příkazem se splatností 7 dní.
Cena za doručení na vaši adresu je za celou objednávku pouze 150 Kč bez DPH, je konečná a obsahuje již cenu za balné a standardní pojištění. Nic dalšího nepřiplácíte (mimo platby dobírkou, kde je doplatek 30 Kč bez DPH). Při objednávce nad 10 000 Kč bez DPH je přepravné i doběrečné zdarma. Podrobné informace o přepravě najdete na samostatné stránce.
Kamenná prodejna a osobní vyzvednutí
Ano, naše prodejna se nachází v Rapotíně. Rádi vás zde uvítáme a poradíme vám při výběru repasované výpočetní techniky. Konkrétní kus, o který máte zájem, si zde můžete nezávazně prohlédnout. Upozorňujeme však, že většina zboží není připravena k okamžitému odběru a je potřeba objednat ho předem před vyzvednutím.
Provozní doba je každý všední den od 8:00 do 16:30. Během této doby jsme vám k dispozici na prodejně, ale také telefonu, e-mailu i online chatu.
Reklamace zboží a pozáruční opravy
OS Windows je volně ke stažení na webu společnosti Microsoft. Najdete tam také nástroj pro vytvoření instalačního flash disku. Vše je velmi dobře popsáno a procesem vás vždy provede jednoduchý průvodce, takže instalaci zvládne i běžný uživatel. Více o stažení a instalaci Windows na našem blogu.
Pokud víte, že závada se netýká pevného disku, můžete jej vyndat, nechat v bezpečí doma a PC zaslat na reklamaci bez HDD. Data doporučujeme zálohovat jak před odesíláním na reklamaci, tak i pravidelně při běžném používání. O jejich důvěrnost se u nás nemusíte obávat, během oprav s vašimi daty nijak nepracujeme.
Předem nejsme schopni říci, jak dlouho bude oprava trvat, záleží vždy na konkrétním problému. Abychom měli čas na diagnostiku a řešení závady, je lepší nám počítač poslat nebo přivést a my vás budeme kontaktovat, jakmile bude záležitost vyřízena. Pokud ale na tomto řešení budete trvat, můžete si na vyřízení opravy počkat. Tato služba je zdarma a je k ní i malé občerstvení po dobu čekání.
Ano, na produkty, které u nás byly zakoupeny, nabízíme i pozáruční servis. V takovém případě si za opravu účtujeme pouze cenu náhradního dílu. Servisní práce je zdarma.
Každý kus výpočetní techniky od nás má na sobě nalepen stříbrný VOID štítek s čárovými kódy. Jeho odlepením zaniká nárok na uplatnění záruky. Na stejném štítku naleznete také výrobní číslo produktu. To můžete po přihlášení na našem webu zadat do modulu reklamací online, kde se vám informace o délce záruky zobrazí. Pokud u nás účet založený nemáte, můžete nám výrobní číslo poslat na email a my vám délku záruky dohledáme.
Ne, otevřením počítače a výměnou komponent u nás záruku neztrácíte. Nadále však platí, že se záruka vztahuje jen na HW zakoupený od nás. Pokud si například v notebooku vyměníte pevný disk za nový, který vám po chvíli přestane fungovat, nebudeme vám moct tento nový rozbitý disk vyreklamovat. Jestliže však do počítače poté znovu vrátíte původní disk od nás a i ten přestane pracovat, pak proběhne reklamace bez problémů.
Ano, to je pochopitelné, a proto garantujeme vyřízení všech reklamací do druhého pracovního dne. Na nás se můžete spolehnout.