FAQ – Často kladené dotazy

Máte dotaz a chcete rychle odpověď? Můžete nám zavolat nebo napsat. Garantujeme rychlou odpověď. Můžete také najít odpověď mezi často kladenými dotazy. Na uvedených konkrétních příkladech tak můžete poznat obecně platné reakce, kterých se od nás dočkáte.

Technické dotazy na zboží
1. Právě mi od vás přišel Latitude E6430 a OptiPlex 790 USFF, ale ani na jednom z nich nevidím COA štítek. Kde štítky najdu?

Většina novějších strojů již obsahuje digitální licenci, takže fyzický štítek s aktivačním kódem na nich nenajdete. U starších notebooků se štítky obvykle nacházejí pod baterií, zkuste tedy z vypnutého notebooku baterii vyjmout a podívat se pod ni. Počítače Dell OptiPlexprovedení USFF mají v zadní horní části plastové poutko. Když za něj potáhnete směrem od počítače, vysune se malá karta, na které může být štítek nalepen.


2. Přidal jsem si do počítače OptiPlex 9020 paměti RAM vyšší rychlosti, ale nefungují. Co mám dělat?

Moduly operační paměti musejí být kompatibilní se základní deskou počítače, chipsetem, a pokud je jich více, tak i se sebou vzájemně. Nejjistějším řešením je objednat si rozšíření operační paměti přímo od nás při koupi počítače. Funkčnost a kompatibilita celé sady pamětí bude zaručena.


3. Chtěl bych koupit notebook Latitude E7450, ale s větší pamětí a diskem. Kolik by to stálo?

U každého podporovaného produktu najdete konfigurátor, ve kterém si můžete přikoupit rozšíření operační paměti, výměnu pevného disku, prodloužení záruky a mnoho dalších užitečných rozšíření. Cenu každé přikoupené položky vidíte hned vedle v pravém sloupci a ihned po vybrání se vám také přepočítá celková cena objednávky.


4. Máte notebook Latitude E6540 nebo E7270 s podsvícenou klávesnicí?

Notebooky Dell Latitude běžně podsvícené klávesnice nemívají. U vybraných modelů nabízíme možnost podsvícenou klávesnici dokoupit přes konfigurátor, ale pokud tuto možnost nenacházíte, pak podsvícené klávesnice nemáme. Pokud si nejste jisti, kontaktujte nás na naší infolince.


5. Má Latitude E5570 již předinstalovaný Windows?

U každého počítače a notebooku najdete ve spodní části v záložce parametrů položku „Předinstalace OS“, jejíž hodnota je buď „ano“ nebo „ne“. Běžně je již všude předinstalován Windows 10. Systém je automaticky aktivován digitální licencí nebo kódem product key, který byl stroji přidělen při prvním prodeji. Doplnění o MAR licenci si můžete stále přikoupit přes náš konfigurátor. Více informací o předinstalaci a používaných licencích se dočtete na našem blogu.


6. Koupil jsem u vás repasovaný notebook s licencí Windows 10, ale ukradli mi ho. Když si od vás koupím nový notebook, budu moc použít předchozí licenci?

Je nám líto, ale licence se váže na konkrétní stroj a není přenositelná. S novým notebookem bude tedy potřeba pořídit i novou licenci.


7. Jsou notebooky Latitude E5470 v dobrém stavu?

Zboží je repasované, takže s možností výskytu drobných škrábanců a oděrek je potřeba počítat. Přesto však na našem blogu přesně definujeme a garantujeme kvalitu A+, ve které všechny prodávané stroje jsou. Naší technice věříme natolik, že k ní nabízíme možnost rozšíření záruky až na 49 měsíců. Jejich stav si před koupí můžete zkontrolovat a sami otestovat u nás na prodejně, případně můžete zakoupené zboží do 30ti dnů vrátit bez udání důvodu. Prodávat zboží v prvotřídním stavu je naší prioritou. Pokud budete mít zájem, kontaktujte nás, konkrétní kus vám nafotíme.


8. V jakém stavu bude SSD disk, který od vás přikoupím přes konfigurátor?

SSD disky, které nabízíme přes konfigurátor, jsou zcela nové, nebo již dříve používané a testované, podle toho, jak je to napsáno přímo v názvu položky. Přesné typové označení pak najdete v detailním popisu konfigurační položky, na který se dostanete přes symbol otazníku přímo v konfigurátoru. Více informací o dodávaných SSD najdete na našem blogu.


9. Přišel mi notebook s velkou baterií, která přečnívá přes zadní hranu notebooku. Na fotkách to tak není, nespletli jste se náhodou?

Baterie k notebookům Dell Latitude mohou být tříčlánkové, šestičlánkové, nebo devítičlánkové. Pro malé 12,5'' notebooky jsou běžné tříčlánkové baterie, které pěkně zapadají do šasi notebooku. Dostupné jsou však také šestičlánkové s vyšší kapacitou, které jsou větší a ze zadní části notebooku vyčnívají. Obdobně je to u větších 14'' a 15,6'' variant, kde se do těla cele schovají šestičlánkové baterie, ale pro delší výdrž je možno zvolit i přečnívající devítičlánkové. V objednaném notebooku, který od nás obdržíte, může být menší nebo větší typ baterie, a to dle vašeho požadavku na délku výdrže (přes konfigurátor) či dle aktuálních skladových zásob. Pokud vyžadujete fyzicky menší baterii, která cele zapadne do těla notebooku, připište prosím tento požadavek do poznámky k objednávce. Každému vyhovuje něco jiného, někdo volí raději menší baterii pro lehčí a menší notebook, zatímco jiný upřednostní rozměrnější baterii s delší výdrží. Obě řešení jsou však možná a plně funkční, nejedná se o omyl.


10. Nejste si jistí významem specifických IT pojmů a zkratek? Vyzkoušejte náš slovník pojmů.

Jsou pro vás odborné IT výrazy na našem webu velkou neznámou? Nevadí. Připravili jsme pro vás slovník pojmů, kde jsou výrazy a zkratky vysvětleny. A pokud si stále nejste jistí, kontaktujte nás na naši infolince.


Dostupnost zboží
1. Budete ještě někdy mít notebooky Latitude E6420?

Jestliže již nenabízíme zboží, které jsme měli v několika minulých měsících, je velmi pravděpodobné, že se pouze vyprodaly momentální skladové zásoby, ale v budoucnu zboží ještě bude. Konkrétně E6420 už ale naskladňovat nebudeme. Nahrazují je stroje Latitude E6430 a E6440.


2. Nemáte náhodou ještě jeden Latitude E6230? Na e-shopu ho nevidím, ale kdybyste ho náhodou měli někde na skladě, byl bych rád.

Pokud u zboží nemáme na našem e-shopu uvedenou dostupnost skladem, pak zboží opravdu nemáme. Za zeptání nic nedáte, ale vězte, že vše, co nabízíme k prodeji, najdete na našem e-shopu.


3. Jste schopni sehnat 10 tiskáren HP LaserJet M4345?

Na vyžádání jsme obvykle schopni sehnat požadované specifické zboží ve větším množství, ale je k tomu potřeba individuální domluva. Konkrétní požadavek prosím napište na info@technimax.cz.


4. Potřeboval bych pro školu 40 stejných počítačů typu OptiPlex 7040. Máte jich tolik?

U každého produktu můžete vidět, kolik kusů máme přibližně skladem, například více jak 20 ks, více jak 50 ks,… Pokud je u položky „skladová dostupnost“ uvedeno pouze „1 až 5“, může to značit dvě možnosti – buď máme skladem méně než 5 kusů, nebo se jedná o nové zboží, jehož skladová dostupnost ještě nebyla aktualizována. Aktualizaci počtu kusů lze v takovém případě očekávat v nejbližších hodinách. Potřebujete více kusů, než je momentálně skladem? Kontaktujte nás.


5. Vyhlídl jsem si u vás pěkný 24'' LCD monitor, ale teď už ho na webu nevidím. Jaká byla prosím jeho cena?

Cenu položek, které již nemáme skladem, vám na vyžádání můžeme sdělit, ale je potřeba upozornit, že i pokud stejný druh zboží někdy příště naskladníme, může být prodáván za cenu mírně odlišnou. Vše záleží na podmínkách nákupu a dalších interních faktorech.


6. Chtěl bych si objednat počítač OptiPlex a k tomu ještě lištu s reproduktory pro monitor Dell. Monitor jsem koupil u jiného dodavatele, který toto příslušenství nemá skladem. Lištu s reproduktory u vás vidím jen v konfigurátoru u monitorů, ale samostatně jsem ji u vás nenašel. Proč ji u vás není možné objednat samostatně?

Ano, toto značkové příslušenství skutečně samostatně neprodáváme. Tento typ příslušenství je na trhu k dispozici v omezené míře a je velmi obtížné zajistit, abychom ho pro vás měli stále k dispozici. Našim cílem není na těchto produktech vydělávat, ale poskytnout vám komplexní řešení bez kompromisů. Navrhujeme pro vás dodávku jako celek, tedy komplet včetně značkového příslušenství, což považujeme na úrovni značkové repasované techniky jako mimořádnou službu, v ČR do značné míry unikátní. Pokud jste však u nás dříve zakoupil monitor, sdělte nám prosím jeho výrobní číslo. Výrobním číslem nemyslíme service tag přidělený výrobcem, ale číslo, které najdete na našem bezpečnostním VOID štítku spolu s katalogovým označením. Informaci prověříme a jistě najdeme společně nějaké řešení ohledně dodávky reproduktorů Dell.


Objednávky a jejich vyřízení
1. Vidím, že má objednávka je již vyřízena, ale vzpomněl jsem si, že bych ji chtěl ještě upravit. Mohu?

Objednávku, kterou jsme ještě neexpedovali, můžeme upravit dle požadavků zákazníka, a to přibližně do 14:30. Poté již nemusíme úpravy objednávky stihnout před příjezdem přepravce a odvezením zásilky.


2. Právě vytvářím objednávku a chtěl bych si počítač osobně vyzvednout. Kde máte odběrná místa?

Objednávku si můžete vyzvednout na naší prodejně v Rapotíně. Další odběrná místa v současnosti nemáme. Pokud máte obavu, že vám zboží nebude vyhovovat, není to na místě. Všechno zakoupené zboží můžete bez udání důvodu vrátit ve lhůtě 30ti dnů, což platí i pro firemní zákazníky.


3. Odeslal jsem objednávku, ale následně jsem si všiml, že jsem v ní udělal chybu. Mám ji poslat znovu nebo ji upravíte?

Pokud jste si chyby všimli ihned po odeslání, můžete objednávku poslat znovu a do poznámky k ní napsat, že předchozí objednávka byla chybná a rušíte ji. Jestliže jste na chybu přišli až později, zavolejte nám prosím na číslo 777 452 452 a domluvte se individuálně s naším prodejcem. Objednávku společně upravíme.


4. Poslali jste mi zálohovou fakturu, ale nevidím na ní rozepsanou DPH. Jste plátci DPH?

Ano, DPH odvádíme. Na zálohové faktuře je pouze celková částka, podrobněji rozepsaný rozpočet DPH najdete až na finální faktuře, kterou dostanete po zaplacení zboží.


5. Můžete mi zařídit dealerský účet? Potřeboval bych na něj objednat ještě dnes.

Ano, pokud budete nakupovat za účelem dalšího prodeje na firmu a uvedete své IČO a DIČ, můžeme vám dealerský účet ihned založit. Pro rychlejší vyřízení žádosti nám po jejím odeslání zavolejte.


6. Do kdy musím nejpozději objednat, aby mi monitor přišel do pátku?

Pokud objednáte v pracovní den do 15:00 přepravcem GLS, garantujeme dodání následující pracovní den. Pokud objednáte v pracovní den po 15:00, zboží dorazí o den později.


7. Chystám se objednat Precision 7520, ale ta cena je příliš vysoká. Nešlo by z ní ještě pár stovek ubrat? Pak bych ho určitě vzal.

Ceny jsou nastaveny dle našich vnitřních norem a o jejich úpravě může rozhodnout jen vedoucí, nikoliv prodejci. Obvykle jsme schopni nabídnout slevu až při odběru většího počtu kusů.


8. Odkoupíte můj starý počítač? Dostanu slevu na nákup repasovaného počítače, pokud vám zašlu svůj starý?

Odpověď na obě otázky je záporná. Staré počítače ani komponenty od jednotlivců nevykupujeme. Specializujeme se na značku Dell a díky velkému objemu zboží od velkododavatelů disponujeme dostatečnou zásobou kompatibilních náhradních dílů.


9. Máte tu pěkný server PowerEdge R730, ale je dost drahý. Mohli bychom ho koupit na splátky?

Splátkový prodej v současné době nenabízíme. Můžeme vám vyjít vstříc tím, že vybraný produkt rezervujeme na vaše jméno, aby ho někdo jiný nekoupil dříve, než obstaráte potřebné finance. Maximální délka rezervace je jeden týden.


10. Chtěl bych koupit Precision T3620, ale mám své pevné disky a paměti RAM ze starého počítače, takže je nepotřebuji. Můžete HDD a RAM z objednávaného počítače vyndat a prodat mi ho se slevou?

Nikoli. Při objednávce můžete do poznámky připsat konkrétní požadavky, například že v počítači nechcete původní operační paměť, avšak cena zůstane stejná. Vylepšení sestavy lze nastavit u produktu v záložce „Konfigurace“, kde se vám přepočítá i koncová cena. Další specifičtější úpravy mimo možností v konfigurátoru nenabízíme.


11. Objednal jsem si špatný notebook, mohu ho vrátit? Objednal bych jiný.

Ano, zakoupené zboží u nás můžete vrátit po dobu 30 dní od nákupu. My vám následně vypíšeme dobropis a vrátíme peníze. Zboží prosím zašlete zpět k nám s vyplněným reklamačním protokolem, na kterém uveďte, že vám zakoupený kus nevyhovoval. To platí i pro firemní zákazníky.


12. Chtěl bych si u vás objednat repas notebook, jaké metody plateb mi můžete nabídnout?

Platbu můžete provést několika způsoby, hotovostí přímo na prodejně, dobírkou (s příplatkem 30 Kč bez DPH), kartou online, zálohovou fakturou a v případě, že jste registrovaný obchodník s rámcovou smlouvou, můžete zaplatit převodním příkazem se splatností 7 dní.


13. Jakou si určujete cenu za dopravu a kdy dostanu dopravu zdarma?

Cena za doručení na vaši adresu je za celou objednávku pouze 150 Kč bez DPH, je konečná a obsahuje již cenu za balné a standardní pojištění. Nic dalšího nepřiplácíte (mimo platby dobírkou, kde je doplatek 30 Kč bez DPH). Při objednávce nad 10 000 Kč bez DPH je přepravné i doběrečné zdarma. Podrobné informace o přepravě najdete na samostatné stránce.


Kamenná prodejna a osobní vyzvednutí
1. Máte kamenný obchod, kam bych si mohl přijít vybrat?

Ano, naše prodejna se nachází v Rapotíně. Rádi vás zde uvítáme a poradíme vám při výběru repasované výpočetní techniky. Konkrétní kus, o který máte zájem, si zde můžete nezávazně prohlédnout. Upozorňujeme však, že většina zboží není připravena k okamžitému odběru a je potřeba objednat ho předem před vyzvednutím.


2. Kdy nejdříve se mohu stavit k vám na prodejnu?

Provozní doba je každý všední den od 8:00 do 16:30. Během této doby jsme vám k dispozici na prodejně, ale také telefonu, e-mailu i online chatu.


Reklamace zboží a pozáruční opravy
1. Asi půl roku po zakoupení mi zkolaboval operační systém na repas notebooku, který byl od vás předinstalován. K notebooku jsem nedostal instalační médium, jak mám problém řešit?

OS Windows je volně ke stažení na webu společnosti Microsoft. Najdete tam také nástroj pro vytvoření instalačního flash disku. Vše je velmi dobře popsáno a procesem vás vždy provede jednoduchý průvodce, takže instalaci zvládne i běžný uživatel. Více o stažení a instalaci Windows na našem blogu.


2. Posílám vám na reklamaci OptiPlex 7010, závada bude nejspíše v paměti RAM. Hlavně prosím opatrně na pevný disk, mám tam důležitá data.

Pokud víte, že závada se netýká pevného disku, můžete jej vyndat, nechat v bezpečí doma a PC zaslat na reklamaci bez HDD. Data doporučujeme zálohovat jak před odesíláním na reklamaci, tak i pravidelně při běžném používání. O jejich důvěrnost se u nás nemusíte obávat, během oprav s vašimi daty nijak nepracujeme.


3. Opravíte mi OptiPlex 3020 na počkání, když vám ho přinesu na prodejnu?

Předem nejsme schopni říci, jak dlouho bude oprava trvat, záleží vždy na konkrétním problému. Abychom měli čas na diagnostiku a řešení závady, je lepší nám počítač poslat nebo přivést a my vás budeme kontaktovat, jakmile bude záležitost vyřízena. Pokud ale na tomto řešení budete trvat, můžete si na vyřízení opravy počkat. Tato služba je zdarma a je k ní i malé občerstvení po dobu čekání.


4. Přestal mi fungovat OptiPlex 7020, ale v záruce už není. Mohu vám ho poslat na opravu?

Ano, na produkty, které u nás byly zakoupeny, nabízíme i pozáruční servis. V takovém případě si za opravu účtujeme pouze cenu náhradního dílu. Servisní práce je zdarma.


5. Za poslední roky jsem od vás kupoval více počítačů a jeden z nich se mi teď pokazil. Můžete mi zjistit, jestli je ještě v záruce?

Každý kus výpočetní techniky od nás má na sobě nalepen stříbrný VOID štítek s čárovými kódy. Jeho odlepením zaniká nárok na uplatnění záruky. Na stejném štítku naleznete také výrobní číslo produktu. To můžete po přihlášení na našem webu zadat do modulu reklamací online, kde se vám informace o délce záruky zobrazí. Pokud u nás účet založený nemáte, můžete nám výrobní číslo poslat na email a my vám délku záruky dohledáme.


6. Když si do repasovaného notebooku, který jsem u vás před měsícem kupoval, dám SSD disk, přijdu touto úpravou o záruku?

Ne, otevřením počítače a výměnou komponent u nás záruku neztrácíte. Nadále však platí, že se záruka vztahuje jen na HW zakoupený od nás. Pokud si například v notebooku vyměníte pevný disk za nový, který vám po chvíli přestane fungovat, nebudeme vám moct tento nový rozbitý disk vyreklamovat. Jestliže však do počítače poté znovu vrátíte původní disk od nás a i ten přestane pracovat, pak proběhne reklamace bez problémů.


7. Zakoupený repasovaný počítač přestal fungovat. Máme na něm firemní účetnictví a potřebujeme zpracovávat mzdy. Když vám počítač pošleme, kdy ho budeme mít opravený? Čekat měsíc, jak ukládá zákon, nemůžeme!

Ano, to je pochopitelné, a proto garantujeme vyřízení všech reklamací do druhého pracovního dne. Na nás se můžete spolehnout.